21 Nisan 2014 Pazartesi

İznik Ultra : 42K İznik Dağ Maratonu

42K Maraton Öncesi

Cuma günü Tolga, Özgür, Bülent ile Eskihisar' dan arabalı vapur ile Topçular' a oradan da İznik' e geçtik. İlk olarak İznik merkezde fuar alanına uğradık, malzeme kontrolü yapıldıktan sonra yarış kitlerimizi aldık. Fuar alanında ürünleri inceleyip dostlarla muhabbet ettikten sonra herkes gibi bizde Köfteci Yusuf' da öğlen yemeğini yedik. En son kaymaklı ekmek kadayıfını yemeseydik iyiydi :)

Çaylar içildikten sonra kalacağımız yer olan İznik DSİ' ye geçtik. Eşyalarımızı yerleştirdikten ve biraz dinlendikten sonra makarna partisine katıldık.

DSİ' ye döndükten sonra çanta hazırlama telaşı başladı. Sular dolduruldu, malzemeler kontrol edilerek yerleştirildi. Biraz uyduktan sonra 130K yapacak arkadaşları maraton alanından uğurladım.

Adettendir :) koşu çantası, 130K Start

42K Maraton Günü

Sabah hafif bir kahvaltıdan sonra 7:00' de başlangıç alanında yerimi aldım. 7:30' da maratona başladık. İlk 4 km' nin düzlük olması sebebiyle hızlı gitmeye çalıştım. Ancak sonra bitmek bilmeyen tırmanışlar oldukça sarsıcı olmaya başladı. 1 saat 39 dakikada 13. km' de Derbent su noktasına ulaştım. Hızlıca su içtikten sonra 13 km boyunca zorluk çıkaran sırt çantasının askılarını sıkılaştırdım ve yola devam ettim.

Tırmanış
13. km, Derbent

3 - 4 km  daha tırmanıştan sonra düzlük alana ulaştım. Dar patikalardan, otlaklardan geçerek devam ettim. 3 saat 23 dakikada Süleymaniye' de mini ikmal alanına ulaştım. Rahat rahat su, kola, tuzlu kraker tüketirken birçok kişinin direkt geçtiğini gelenlerinde oyalanmadan devam ettiklerini görünce bende toparlanıp hızlıca koşuya döndüm.

28. km, Süleymaniye

29. ve 30. km' ler yine sert tırmanışlarla geçti ancak hemen sonra bu kez sert inişler başladı. Hem acemi olmam hemde parkur zorlukları nedeniyle çok zaman kaybettiğimi düşünüp inişleri durmaksızın azami hız ile inmeye çalıştım. İnişte harika göl ve doğa manzarası olmasına rağmen durmadığım için fotoğraf çekmedim.

Son 2 - 3 km' nin asfalt ve yokuş olması canımdan bezdirdi ancak benim GPS ölçümümden yaklaşık 1 km öncesi bambu çanlarını duyunca çok mutlu oldum son bir gayret ile hızlanıp 4 saat 55 dakikada maratonu tamamladım.

Kazandığım en güzel madalya

Rakamlarla İznik dağ maratonu;

Koşu boyunca, 2 lt su, 0.5 lt kola, 1,5 paket jel, yarım paket canga, az miktarda tuzlu kraker tükettim.

Saat 18:00 civarında Tolga ve Özgür' ü almaya maraton alanına gittim, hemen arkasından Bülent aradı 110 km' de sakatlanmış, organizasyon çalışanları ile ambulans organize ettik, acil servis vb. derken günü bitirdik.

130K bitiş

Ertesi Gün, Halk Koşusu

Sabah 10:30' da başlangıç alanında koşanları alkışlarla uğurladıktan sonra kalan kısıtlı vakitte Ayasofya kilisesi, Yenişehir kapı, lefke kapı, Abdulvahap türbesi ve Dikilitaş' ı gezdik ve İznik seyahatimizi tamamlamış olarak ve dönüşe geçtik.

Dikilitaş, Ayasofya kilisesi, Yenişehir kapı, Lefke kapı

Son sözler
Organizasyon İznik' e heyecan ve renk getirmiş. İnsanlarda bu heyecanı açıkça görebiliyorsunuz. İnsanlar çok sevecen ve ilgili birçok büyük şehirin elit semtlerinde görmediğimiz ilgi ve alakayı burada görmüş olmak önceden duymuş olmama rağmen şaşırttı.

Ekonomik boyutu ile de İznik ultra İznik' e ciddi katkılar sağlamış durumda. Madalyaların çiniden seçilmiş olması bu sanatın devam etmesini yardımcı olmakla birlikte bizler içinde otantik bir değer ve artı bir motivasyon sağlıyor.

Her adımında binlerce yıllık tarih olan böyle güzel bir yerin bu kadar az bilinmesi, turizminin az gelişmiş olması maalesef çok üzücü. İznik ultra organizasyonu, bu içine kapanmışlığı bir miktar kırmış durumda. Umarım başka başka girişimler ile İznik, hak ettiği ilgiyi doğasına ve tarihine zarar verilmeden görür.